måndag 1 april 2013

Påskhelg och massa fina barnkläder

Det se verkligen varit fullt upp hela påskhelgen även om jag samtidigt försökt ta det lugnt :)

Kvällen på långfredagen körde jag nick till flyget och somnade sen i soffan... Är så van att inte vara själv längre att det inte var kul alls att lägga mig ensam.
Påskaftonen var fantastiskt bra, runt två åkte jag till lindholmspiren för att hjälpa till på Göteborg rollerderbys första hemmabout sedan föreningen delades upp.
Åh vad kul det var att se hur bra laget hade spelat ihop sig och hur jäkla bra de var!!! Självklart vann mitt fina lag en förkrossande seger över Köpenhamns duktiga tjejer :) Jag som ska ta det lugnt och inte hetsa upp mig hade lite problem med det, så lite sammandragningar blev det allt i allt hejande.

Derby är verkligen en sport som är medryckande och som engagerar :)

Efter matchen åkte jag till syrran och fick riktigt god trerätters och trevligt sällskap det blir ju inte sämre av att syrran är en mästare på desserter.
Gravidhjärnan glömde visakortet i parkeringsautomaten utanför, men jag hade sån tur att syrrans kompis hittade det och ringde, så jag fick tillbaka det fort :)
Sen samåkte jag och syrran till mamma och pappa på påskdagen och spenderade slutet av helgen där :) hjälpte pappa att sälja en båtmotor och en hammarborr, tog mindre än 5 timmar för båda två att bli sålda på blocket :)

Gick en promenad som brukar ta en kvart med mamma igår, tog mig mer än en halvtimma, sen hade jag så ont i fogarna på kvällen att jag hade svårt att sitta :( men det var det ändå värt för att vara ute i vårvädret :)

Funderar på om mitt sätt att boa är att baka, bakar bröd just nu , kl nio på kvällen och har bakat både muffins och äpplekaka det sista, tillägger bör då att jag typ inte bakat sedan hemkunskapen i nian :)

Är så avundsjuk på nick, vi bestämde att han skulle shoppa babykläder i England, de är så mycket billigare där och finare! Han shoppade upp 1200kr på allt ifrån motsvarande ca 44-62 skulle jag gissa. Eftersom vi troligtvis kommer få för tidigt är det lika bra att köpa lite smått med, och här kostar de jag har hittat på nätet över 150kr/st så de typ 60 han hittade för i England var ju värt att köpa även om vi inte skulle behöva dem ;)

Men Åhh vad jag hade velat vara med och shoppa allt fint :)

Skickar med lite bilder på syrrans goda efterrätt och de fina kläderna Nick har shoppat :)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar