måndag 8 april 2013

Tillväxtultraljud 8 April, dålig tillväxt

Idag var vi på tillväxtultraljud igen. Vår stora kille växer som han ska, han följer den undre normalfördelningskurvan fint, han ligger på -24,5% nu vilket är lite bättre än förra veckan. 762g väger han vår stora kille ❤

Lillkrypet däremot har växt ca 20g sedan sist, inte mycket alls :( han ligger på -69% med sina 309 gram. Normalvikten man är ute efter är 1009g, han är inte ens i närheten. Än så länge ser flödet likadant ut, vilket iallafall är positivt, han får fortfarande näring.
Varje vecka dom får stanna i magen är ju grymt värdefull, men jag undrar jag hur länge vi kan gå när han växer så dåligt...

Tankarna flyter iväg och jag undrar om han är sjuk eller om det bara är så att han svälter, det är jobbigt att inte veta och inte kunna göra något...

Det krossar mitt hjärta att veta att han inte får vad han behöver.
Det gör ont att vi behöver tänka tankar som undrar om han klarar sig istället för att bara kunna rikta in sig på framtiden och vara glad att magen växer och att vi ska få två fina pojkar.

Hur svarar man folk som är glada över att man berättar att vi ska få tvillingar, jag ler och låtsas att allt är bra, men jag tänker ändå tanken att det är inte bra!

Det är tur att vår stora kille mår bra! Han ger mig något "verkligt" att fokusera på, och hur det än blir kommer han att behöva sin mamma och pappa hos sig, starka och närvarande!
Men kanske blir allt bra, kanske löser allt sig och min oro har varit helt obefogad...
Kanske är lite mat på utsidan precis vad
Vår lilla kille behöver och kanske kommer han då växa ordentligt :)

Bakade idag igen, kladdkakemuffins, mindre kladdiga, men goda ändå, godkänt försök...

Skickar med lite bilder på kurvor och kakor för den som är intresserad...






2 kommentarer:

  1. Skickar en massa stärkande kramar och kärlek til er! <3
    /Andrea

    SvaraRadera
  2. Tack!!!
    det behövs och hjälper!
    stor kram

    SvaraRadera