lördag 20 april 2013

Sjukhusbesök på en lördag :(

Vaknade inatt med en sprängande huvudvärk, tog två Alvedon och lyckades efter ett tag somna om. Vaknade i morse med samma huvudvärk, fick mess av mamma och råkade svara att jag hade huvudvärk, hon sa till mig att omedelbart ringa in och kolla om jag borde komma in... Typiskt symptom på havandeskapsförgiftning... Ja, tanken hade slagit mig med, men jag hade inte tänkt att ringa in för huvudvärk ändå. Men ringde kordinatorn som genast sa till mig att åka in.

Hade förhöjt proteinvärde i urinen och lite högre blodtryck än jag brukar ha. Så då blev det blodtryck och uppkopplad på CTG med båda bebisarna. Efter att ha legat på världens obekvämaste brits i en timme har dom tillräckligt med värden och nu väntar vi på doktorn! Om jag bara fick äta en Ipren mot huvudvärken hade jag varit mer än nöjd!

Var inte så här vi tänkte spendera en solig vårdag i Göteborg, det är då säkert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar