fredag 26 april 2013

29+0 över ursprungsvikt :)

Idag har Jonathan gått upp massor, inte nog med att han snabbt var tillbaka på ursprungsvikt, han har dessutom ökat, 925g väger han nu.

Det kan ta två veckor innan dom är tillbaka på sin födelsevikt, så det är grymt bra :) han är dessutom nere på ca 1% extra syre utöver vad som finns i luften vilket är försumbart, nu behöver han bara c-pap:en för att göra det lättare att andas. Dom tog bort nålen i foten med och nu är det inte mycket slangar kvar. Han har ökat till 12ml mat var 3:e timma, vilket är dubbelt upp mot några dagar sedan.

Har idag bytt mina första 1,5 blöjor, första bytte jag själv med lite guidning, andra bytte jag med en del hjälp, då det var en rejäl bajsblöja, planen var att byta blöja innan nick skulle sitta med honom och samtidigt ge honom lavemang, men det behövdes inte alls :) trodde aldrig jag skulle bli så glad för en rejäl bajsblöja :)
Är lite svårt för mig att göra rent honom, vet inte hur hårt jag vågar trycka.

Jag satt med Jonathan en lång stund efter lunch, hela min kropp bara slappnade av och fick energi. Jag som haft svårt att sova satt och nickade till flera gånger :) jag var lycklig och jag har beslutat att låta mig vara lycklig när jag kan! Helt fantastiskt hur en så liten kille kan läka så mycket av mitt sargade hjärta!

Åkte till syrran och tog en paus efter att ha lämnat tillbaka honom i kuvösen.
Hon hade varit gullig och fixat amningslinnen åt mig, insåg att jag inte hunnit shoppa till mig alls, hade ju tid kvar trodde jag! nu i skrivandets stund har vi åkt tillbaka till Jonathan och han sitter och myser in sina små händer i pappas brösthår mina fina killar <3

Vi blev också informerade om att det kan hända att Jonathan flyttas om det kommer två akutvårdsberoende barn, då han ligger på den avdelningen för de som är i mest behov av vård. Jonathan däremot är bara i behov av tillväxt, det kan handla om några veckor bara tills vi får åka till Mölndal där de lite större barnen är :)


Vi hade tid med prästen och kuratorn kl 11 idag, prästen ska hjälpa oss med allt inför begravningen. Hon och kuratorn gav oss en stund att prata om Leo och gråta. Sen pratade vi om allt ifrån att föräldradagarna tillhör tvillingarna och att vi därför får behålla Leos dagar, till att Mölndal har en livförsäkring på alla barn som kommer att betalas ut till oss för Leo.

Sen gick vi in till Leo och lämnade lite leksaker, ett brioflygplan som han fått av mina vänner på babyshowern, en liten nalle och en skallra, han ska inte vara ensam.

Vi tog en stund till att säga hej då och att pussa på honom. Vår fina sköterska Jenny hade gjort en fin bok med alla hans saker och ett litet fotavtryck! Ett litet fotavtryck som gjort ett så stort avtryck på världen.

Tror han leker med Jocke och Nicks pappa Graham i himlen, och att han följer Jonathan genom livet.

Jag vet att han har funnit frid, det kommer ta oss längre tid men vi kommer komma dit.













3 kommentarer:

  1. Så härligt att han håller sig stark, fina Jonathan <3 Vilka framsteg han gör! Flygplanet blir ett fint sällskap till Leo, då kan de båda hålla ett öga uppifrån :) Ni är så starka, jag har svårt att greppa hur ni klarar det. Att ni är två fantastiska människor, du och Nick, det visste jag redan, men hur ni hanterar det här gör mig så ödmjuk... Älskar er så mycket <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi klarar det för att vi måste, att ha Jonathan gör det värt att gå upp på morgonen, han gör att vi kan välja att se livet och inte bara det jobbiga.

      Jag älskar er med vännen! Massor

      Radera
  2. Älskar er. *MegaKramar* //Calle

    SvaraRadera