onsdag 10 april 2013

Besök hos barnmorskan och snack med tvillingklubben

Jag gillar att prata med Åse! hon är rakt på sak och hycklar inte, försöker inte linda in saker i bomull eller dölja något.

Hon säger att risken är stor att det inte går bra för den lille, men också att jag ska hoppas att det gör det.
Hon säger förbered dig på det värsta, men hoppas på det bästa! Och hans hjärta slår ju starkt, så så länge det gör det är det bra och då lever han ju!

Men hon hycklar inte med att det inte ser bra ut! hon förberedde mig återigen på att risken finns att dom kan få välja mellan att riskera båda eller jobba för den lilla eller satsa allt på den stora.

Pratade med en kvinna på svenska tvillingklubben idag, hon har vigt sitt liv åt att forska på tvillingar och allt runt omkring. hon sa att det enda jag kan göra är att vara still, hon blev lite irriterad över att ingen sagt det innan, vila, vila, vila! var vad hon sa, inget städa, tvätta eller handla och absolut ingen stress!!!.
Hon har sett tidigare att det kan hjälpa upp flödet! Om någon vet, är det hon. Hon pratar dagligen med tvillingföräldrar runt om i sverige, för henne är det vardag och inget så unikt med tvllingar.

Jag hade satt igång med bullbak när jag pratade med henne, så jag fick avsluta det mesta innan, sen fixade Nick det sista när han kom hem, Kladdkakemuffins med extra choklad i slängde jag ihop innan jag åkte till Åse min barnmorska.

Nu när jag börjat tycka det är kul att baka vill jag inte sluta, men men självklart gör jag det för twinsen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar