måndag 29 april 2013

Alla jobbiga samtal

Tar tag i alla jobbiga samtal till försäkringsbolag och liknande nu på morgonen.
Tecknade först en gratisförsäkring på Länsförsäkringar, men tittade sen upp vilken som var bäst, och tecknade en riktig gravisförsäkringpå trygg hansa.
Trygg Hansa har även krishjälp, vi får tio tillfällen hos psykolog om vi vill för att bearbeta sorgen.

Nu måste jag dock ringa runt och berätta att mitt barn har dött. Men min hjärna är praktisk, den har lättare att hantera de praktiska detaljerna än de känslomässiga.

Sen ska jag ringa kyrkan och försöka boka en tid för att titta på begravningsplats. Jag och Nick är överens om att vi vill försöka få en under ett träd, som kastar lite skuggor.


Satt och tänkte på hur lugn Jonathan är nu, hur han inte är arg och skriker hela tiden längre, han har inte varit arg sen Leo dog och jag är helt övertygad om att han skrek för att han kände hur hans lilla bror mådde. Dom har ett särskilt band tvillingar, och nu måste Jonathan gå igenom livet med ett tomrum där det bandet skulle suttit.

Mitt lilla hjärta <3

2 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg sen ni kämpade för lilla Leo. Jag hade en graviditet som var så lik din, den ena var alldeles för liten och hade för lite fostervatten. I v 19 gick vattnet från den lilla tvillingen och alla sa att hoppet var ute. Något hade varit fel från början sa man och nu blev det som det blev... Men de hängde sig kvar, vattnet fyllde på sig av och till men ingen visste hur svårt skadad han skulle vara.

    I vecka 30+1 kom de, den lilla vägde 1080 g, stora tjejen vägde 1580. Vi hade, precis som ni har det, en jobbig tid på neo och jag känner så väl igen alla era tankar och alla era känslor!! Dock slapp vi den mardröm som ni också går igenom, att sörja ett förlorat barn. Vår lilla mådde mot alla odds ganska bra. Vi låg på neo några veckor efter beräknat BF, blev ca 12 v totalt. Nu fyller de snart ett år. Din blogg har hjälpt mig minnas och tror jag, bearbeta många av mina känslor. Jag gråter i både er sorg och i er lycka!! Lycka till och många kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad att jag kan hjälpa dig att minnas och bearbeta, samtidigt önskar jag att du sluppit gå igenom samma jobbiga resa.

      Jag är ledsen för att vi som ni blivit bestulna på lyckan över att vara gravid
      många kramar!!!

      Radera