tisdag 14 maj 2013

31+4

Idag var det samtal med kuratorn direkt på morgonen. Vi skulle egentligen varit med och mätt honom, men han bråkade så med Cpap:en att de kom in och undrade om det var ok att de fixade ny mössa och mätte honom medan vi var där inne. Jonathans väl går ju självklart före vår nyfikenhet ;) 

Han hade växt 3cm och var 40 cm lång :)  

Det kändes bra när kuratorn frågade hur det gick med matproduktionen, jag sa att jag till och med kan donera lite mjölk, hon var lite förvånad att vi kunde tänka på andra efter vad vi gått igenom. 

Men för oss är det självklart, någon har ju donerat den mjölk Jonathan och Leo fick sina första två dagar, det känns bra att kunna göra detsamma för någon annan. 

Dessutom är det förbaskat jobbigt med alla renlighetskrav de har för att donera, men de är ju något jag ändå måste göra för att ge Jonathan mat. 
Det mesta pumpar jag ändå på sjukhuset... Jag förstår dock att ingen som inte är i den situationen vi är i orkar med det jobbet för ynkliga 150:-/liter, det blir ju inga pengar. Den stora summan blir att vi inte behöver betala hyra för pumpen. Det som ev blir för mjölken tänker jag antingen skänka till välgörenhet (spädbarnsfonden) eller starta ett sparkonto till Jonathan. Har inte bestämt ni vilket än. 

Läkaren var inne idag och pratade igen, han sa att det är vanligt att barnens syresättning är bättre efter födseln för att de har nytta av kortisonet mamman fått innan förlossningen då. Sen går det ner lite igen. Det kan ligga lågt ett tag innan det blir bättre, men han sa glatt att han skulle vara av med den innan han skulle fötts. Det hoppas jag verkligen, är mindre sugen på att vara här tills 11/7!!!! 
Men han trodde inte att Jonathan skulle behöva cpap till sin 18 årsdag, som vi tror ibland haha

Vi kommer nog få bada ikväll, hoppas på att få hjälp med att ta lite bilder, kul att ha från första badet, har riktiga kameran med oss idag :) 

Känns stort- första badet!!

1 kommentar:

  1. Vi var också övertygade om att vår lilla kille skulle ha cpap med sig in på toa när han var 15. Han kunde aldrig bajsa utan att nästan dö på kuppen. Men plötsligt en dag blev han stor och kunde både bajsa och andas samtidigt;-).

    SvaraRadera