lördag 11 maj 2013

31+1

Han går fortfarande upp bra i vikt, 1235g det betyder 43g upp. 
Kanske har lite gräddmjölk ändå :) 

Har tänkt lite på det där med odds igen.

Sannolikheten: 

Att bära på robertsoniangenen är 0,1%
Att få tvillingar är 1,5%
Att få havandeskapsförgiftning är 5%
Att barnet inte ska klara sig när det föds efter 28 veckor är 5%

Att alla ovanstående ska slå in känns så himla osannolikt, men ändå är det så, någon måste väl drabbas. 
Men jag hade hellre drabbats av de oddsen på triss. 

Sitter och tittar på Jonathans Cpap, vi har en hatkärlek, jag älskar att den håller honom vid liv och gör att han orkar andas. Jag hatar att han behöver den och att mitt välmående är så beroende av siffrorna den visar! 

Vi vill tillbaka till läget utan extra syre och ändå ha upp mot 95% syresättning i blodet, då kommer vi känna oss bättre, tror jag iallafall, men då hittar vi säkert något nytt orosmoln ;)  

I skrivandets stund ligger han på 33% syre i cpap:en, vilket är lite bättre än de sista dagarna, hoppas det stannar där eller bättre :) 

Det är mörkt och mysigt här på rummet, så bilderna blir gryniga då vi inte kan använda blixt, men de är bättre än att inte fota alls. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar