tisdag 19 mars 2013

Otippat sjukskriven.

Var hos läkaren igår, tänkte be om att gå ner på 50% då jag känner att det har varit svårt att orka med det sista när allt varit mentalt jobbigt. Först var läkaren en halvtimme sen och jag förberedde mig på att sura lite, men han bad om ursäkt direkt och hade dessutom läst min redan mycket långa journal, så jag kom av mig lite...
Vi pratade lite om sammandragningar och han mätte tappen på mig och tyckte allt såg bra ut.

När han kändes som om han var klar tog jag upp att jag ville gå ner i tid, hans kommentar var - jobbar du?? Och på stående fot sjukskrev han mig 100% hade ju laddat med argument om varför jag skulle gå ner på 50%, men inte på varför jag skulle fortsätta jobba :)

Så efter lunch åkte jag tillbaka till jobbet, packade ihop mina saker, mailade ut "att tänka på-listor" och försökte hinna säga hej då till alla.
Var inte därifrån förrän fem. Det var många att hinna prata med och krama på... Men efter en såpass lång dag var jag verkligen helt slut, låg som ett kolli i soffan, orkade ingenting. Så antagligen hade läkaren rätt, lika bra att vara hemma.

Men det är mentalt jobbigt att inte jobba! Har ju jobbat sen jag var 15, alltid jobbat extra och hellre tagit skitjobb än varit hemma. Har inte lyft en dags a-kassa i mitt liv. Men det är väl bara att acceptera.

Min chef var ändå lite nöjd, för denna vecka var den första vi pratade om när vi planerade att jag kanske inte skulle jobba längre, så det stod ändå i hans kalender haha.

Nu är den stors frågan, vad ska jag göra hemma så här länge? Virkningen gick ju sådär om jag ska vara ärlig och hur mycket tv orkar man? Ja ja ngt ska jag väl fylla dagarna med. Ska ju fixa med sängar och sånt till barnen och skötbord och hinna boa lite :)

Börjar bli nervös för onsdagens ul nu, vore trevligt att få lite bra resultat en gång, något att hoppas lite mer på.

Onsdagen är även dagen då min gamla sparringpartner och vän som också väntar tvillingar sätts igång. Ganska häftigt att nästa gång jag ser henne har hon två barn :) ser så fram emot bilder! Det är skönt med lite kul saker att se fram emot, gillar framgångssagor :) efter ännu ett tidigt inlägg är det dags för mig att sova tror jag, får väl vara hoppas att jag inte börjar hosta igen så fort jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar