söndag 24 mars 2013

Lyxmat till de små liven...

När mamma var hemma i torsdags hjälpte hon mig att filéa upp en rådjurssadel som vi fått av dem tidigare.
Jag la sedan köttet i marinad och tyckte det vore roligt att bjuda Ullis och Stefan på lite mat på fredagen, dom kör oss alltid till flyget och ställer upp en massa, dessutom var jag ju sjuk på Ullis födelsedagsfest. Så sagt och gjort, fredagen åt vi helstekt rådjursfile med klyftpotatis och rödvinssås med Ullis och Stefan :)
På lördagen åkte vi till dalsjöfors via bollebygd där vi hämtade upp två spjälsängar och en resesäng som vi köpt av en kollega. Hemma i dalsjöfors hade mamma lagat hälleflundra från pappas fisketur i nordnorge, inte fy skam det heller :)
Kvällen spenderade vi med Calle och Fossing där vi fick fläskfilé med rotsaker mums! Hämtade då en spjälsäng till som fossing fixat åt oss :)

Har inte de små lagt på sig av rådjursfile, hälleflundra och fläskfilé vet jag inte hur jag ska mata dom ;) och ja jag inser att jag är lite bortskämd med maten hihi :) hävdar bestämt att nick behöver bli jägare så vi kan fortsätta få hem kött i den kalibern, jag kan tyvärr inte vara tyst nog ;)

Köpte det första onödigt dyra till pojkarna, hittade strumpor som såg ut som skor för 79:-/paret men kunde inte hålla mig :)

Hade förresten fattat fel med UL, ska dit på måndag redan, så efter 5dagar... Hoppas att flödet fortfarande är ok och att pojkarna växer så de får stanna i magen ett bra tag till!

Åh och nick kände den första sparken igår när vi skulle sova :) oj vad kul att dom äntligen fortsatte röra sig, annars har som blivit helt still när dom känt värmen från hans hand :) nu känner han sig lite mer delaktig med tror jag :)
Petar med en bild på sockarna och på magen i v 25 :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar