onsdag 27 mars 2013

Mer etiska funderingar

Var hos min barnmorska idag, hon är väldigt bra och trygg och har lång erfarenhet!

Hon är även bra på att lyfta svåra frågor att tänka på, det kan komma till en punkt där vi måste välja mellan att låta den stora killen växa till sig tills han är stor nog att vara garanterad att födas frisk och då riskera den lilla killens liv, eller för att rädda den lilla killens liv överväga att riskera båda barnens liv och hälsa.
Inget lätt val alls och jag hoppas vi slipper göra det! Men jag gillar ändå att hon lyfter de jobbiga frågorna så att vi har en chans att förbereda oss om vi kommer dit.

Lyssnade på killarnas hjärtljud idag varje gång jag hör dom blir jag mer och mer övertygad om att vår lillkille är en riktig fighter och att han inte tänker ge upp, han vill leva och jag ger inte upp om honom!

Vi kommer fixa det här!
Vi bara måste...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar