måndag 11 mars 2013

Barnmorska och genlabbssamtal

7/3
Det var nu dags för besök hos min gulliga barnmorska Åse, vi satt och pratade om hur jag kände det med tillväxten och chansen/ risken att det skulle gå bra eller dåligt.
Hon pratade lite om att de kan plocka ut barnen tidigare, så fort de hittar ett läge där de har större chans på usidan än i magen och att de är väldigt proffsiga. Hon är gammal i gemet och hon har varit med förr- tryggt!!!

Jag fick ett samtal från skyddat nummer, hade redan ringt både jobbtelefonen och min privata innan och jag hade missat det, så jag svarade faktiskt trots att jag var hos barnmorskan.

det var östra- de hade hittat en avvikelse på båda tvillingarna i det utökade testet på fostervattensprovet.
andan gick totalt ur mig, vi fick en tid att komma in på eftermiddagen för att ta blodprov på mig och Nick.

Jag ringde Nick på jobbet och han kastade sig i bilen för att komma hem och möta upp mig. jag stannade lite hos barnmorskan och lyssnade på hjärtljud och funderade på om det var sista gången...
Spelade in hjärtljudet, men lyckades inte ladda upp det


Timmarna fram tills vi skulle vara på östra igen var de längsta på evigheter. men det var ändå skönt att ha nick hemma, vi låg i soffan och bara höll om varandra ömsom förstörda och ömsom avtrubbade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar