torsdag 14 mars 2013

Jag har mycket att vara glad för

Jag känner att jag har hävt ur mig mycket av det som varit jobbigt, men mycket mindre av det jag har att vara glad för.

Jag är glad för Nick, jag har verkligen den mest stöttande fantastiska fästman man kan tänka sig! Han pysslar om mig och passar upp mig på alla sätt man kan tänka sig.
Han kramar mig och lugnar ner mig de nätter jag inte kan sova och han finns där dygnet runt när jag behöver det. Han skrapar till och med mina bilrutor innan han åker till jobbet :) vet ärligt talat inte hur jag skulle klara mig utan honom...

Jag är glad för min familj, jag vet att dom skulle kasta sig i bilen och komma ner till Göteborg när som helst om jag bad dom, de finns verkligen där när jag eller nick behöver dom... Jag har verkligen inte behövt undra en enda gång om dom står på min sida och nu mer än nånsin. Jag önskar att jag och nick blir som våra föräldrar bortsett från pappas pinsamma skämt ;)

Jag är glad för mina vänner, för alla gulliga kommentarer och sms och telefonsamtal. Jag vet att jag inte varit så social det sista, men jag vet också att ni bara är ett telefonsamtal bort. Det värmer så att veta hur många som tänker på oss och hoppas för oss, för varje person som tror vågar jag också tro lite mer :)

Jag är också glad för mitt jobb och hur dom hanterar min situation, att jag aldrig har behövt oroa mig för hur min chef ska reagera när jag inte orkar dyka upp en dag. Jag är lika tacksam för att nick inte har haft några problem med sitt jobb trots de många ultraljuden och läkarbesöken... Kollegorna ska jag absolut inte glömma bort, de som vet har verkligen funnits där för mig!

Idag är jag även glad för att jag fick höra barnens hjärtljud och att de levde rövare där inne :)

Ja vi har en jobbig tid, men vi har också ett stort skyddsnät att ta hjälp och stöd av, så om någon har bästa förutsättningarna att ta sig igenom en sån här tid så är det vi.

Så hur mycket jobbiga tankar jag än skriver av mig här så kom ihåg det här inlägget med :)

Spelade in lite hjärtljud hos BM idag med :) får lägga in det sen när jag är överens med bloggen på mobilen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar