lördag 15 juni 2013

36+1

Natten till idag var första natten Jonathan sov hos oss, men det var lite kaos.
Han skulle få antibiotika mellan 23-24, men då det kom fler Prematurer på förlossningen, fick en stressad sköterska springa mellan alla barn som skulle ha medecin och förlossningen.

Mitt i alltihop slutade dessutom Jonathans nål att funka, så den behövde sättas om. 

Vi ett gick jag och la mig med löfte om att väcka mig när han var hungrig, kl två kom dom in med en hungrig kille. 

Sen vaknade han var femte minut och skrek eller gnydde för att antibiotikan gör att hans mage gör ont. Inte mycket sömn alltså. Sen kom läkaren vid tio och konstaterade som vi att bölden blivit mindre men hans lymfkörtlar blivit större igen. 

Är det inte bättre imorgon blir det troligtvis ett nytt ultraljud igen. Och kanske en tömning.

Sen har han fått bråck, men det är nästan mer regel än undantag att små prematurkillar får. 

Det är mycket svårare att hålla oron tillbaka när man är så trött, fick ett mindre sammanbrott, men det ordnade upp sig till slut.

En av sköterskorna skickade iväg oss och sa att vi behövde ut lite, så vi gick till Ica och passade sen på att ta en dusch hemma när vi ändå höll på... Var så nyttigt att vara iväg lite.. Var bara 1,5h, men det var behövligt :) 

Sista nålen de satte var i huvudet, så idag kunde vi bada honom, han verkligen älskar det :) 

Synd att jag inte kan lägga upp filmer på bloggen, men ska se om jag kan lösa det på något sätt, har några fina ❤

Han klarar sig fortfarande utan syret, så starkt av honom, lilla hjärtat! Tror att alla prematurbarn blir lite tuffare än andra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar