onsdag 5 juni 2013

34+5

Idag har vi bytt sal, nya personer och rutiner igen.
Salen för stora barn, det betyder att han är stor på riktigt nu! 
Vi behövde åka en sista gång till psykologen, så vi fick lämna honom direkt efter flytten ungefär, hann knappt amma först. När vi kom tillbaka hade han helt plötsligt inte fått mat förrän över en timma senare än vanligt, de sa att han inte varit hungrig, det har aldrig hänt innan, kan säkert vara helt sant, men det är tillräckligt för att jag ska känna mig otrygg igen. Krävs inte så mycket när det gäller ens barn! 

Dessutom planerar vi allt kring hans matningar nu när vi inte bor där, så en timme ändrat gör väldigt mycket, ska jag amma ikväll är jag inte härifrån förrän kl tio, och det blir för sent. Det stör hela rytmen med pumpandet med! 

Så tack vare deras "miss" får han bara amma två gånger idag! Så jäkla frustrerande, är inget jag kan göra heller.

Så vad ska jag nu göra imorgon? Hur har dom matat honom, när ska vi ställa klockan?  Ja jag vet, normalt går man efter när dom är hungriga, men om han ska lära sig amma av en mamma som inte bor på sjukhuset är det ju smidigt om det finns en chans att planera! 

Är en tung dag idag, fick hem ett foto vi beställt av Leo och ett silverhjärta från en  tvillinggrupp jag är med i, så fina!

Hade känt mig nedstämd hela dagen, så det blev det fina som krockade med frustrationen, som gjorde att känslorna kom fram. 

De jobbiga dagarna är färre, men jag tvivlar på att de någonsin försvinner! 

Men på det stora hela är det bra, Jonathan är stabilare och stabilare och han har ätit två fulla mål idag, är så stolt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar